Produk Nurraysa Skin Care Halal Dan Mesra Wudhuk

Dengan Bismillah,

5-6 tahun kebelakangan ni,akak perhatikan  terdapat banyak perubahan ketara dalam bidang kosmetik di mana terdapat pelbagai jenis produk kosmetik dan penjagaan kulit yang berupaya membantu mencerah,memutihkan kulit dalam tempoh seawall seminggu dah dapat lihat kesannya.

Hasilnya kulit jadi licin, glowing macam model iklan tudung dan model kat tv tuh. Bak kata  orang gebu-gebas lah . Tak kira dari anak dara sunti hinggalah ke nenek-nenek yang vogue, semua gebu-gebas.

Persoalannya selamat ke produk yang dipakai sampai gebu-gebas sekelip mata tu. Bahan apa yang digunakan sehingga begitu sekali kesannya dan yang paling penting halalkah bahan yang digunakan untuk menghasilkan produk-produk tersebut.

Bukannya apa , sebagai seorang yang mengaku beragama Islam soal halal haram tak boleh dibuat main-main. Bukan sekadar makan minum saja kena halal, tapi produk yang digunakan pada kulit sama ada lotion, bedak, lipstick, moisturizer ke apa lagi tu …. Itu pun kena pastikan halal penggunaannya.

Bila bercakap pasal produk kosmetik yang halal, boleh dibawa bersolat dan mesra wudhuk ni teringatlah akak tentang Produk Nurraysa Skin Care ni.



Produk Nurraysa Skin Care Halal dan Mesra Wudhuk ni sekarang tengah meletop jualannya kat internet dan jugak secara offline. Akak dapat tahu dan kenal dengan Produk Nurraysa Skin Care ni pun sebab ada kawan sekerja akak yang menjadi agen Nurraysa .

Setiap hari ada saja yang request nak sabun kolagen Nurraysa, DD Glowing Moist Cake , Collagen Powder dan macam-macam lagi lah. Sampai naik hairan akak ni, apa yang bagus sangat tentang produk Nurraysa ni sampai tak menang tangan kawan akak ni gi balik gi balik amik stok Nurraysa. Sebab tak puas hati, akak google sana- sini dan dapatlah jawapannya.

Rupa-rupanya Produk Nurraysa Skin Care ni halal dan mesra wudhuk. Lagi satu harganya memang murah. Bayangkanlah Nurraysa Collagen Soap tu harga asalnya RM70, tapi buat masa ni dijual dengan harga promosi RM29 sahaja. Haa, siapalah yang tak nak kan ….nak-nak lagi Collagen Soap tu terbukti sangat berkesan merawat masalah kulit seperti eczema, parut jerawat, gatal-gatal kulit dan masalah lain berkaitan dengan kulit.

 
Ok, yang dikatakan mesra wudhuk tu pula begini ye. Apabila pakai make up,selalunya bila nak bersolat kita perlu cuci muka betul-betul dengan pencuci muka atau buih pembersih kan untuk tanggalkan semua kesan make up tu,then baru boleh berwudhuk. 

Tapi dengan memakai produk Nurraysa ni, kita tak perlukan lagi buih pembersih atau facial cleanser tu. Bilas saja muka dengan air bersih beberapa kali terus make up Nurraysa ni tanggal sebab tiada silikon,  bahan yang memang diketahui kalis air. So lepas tu terus boleh berwudhuk tanpa ada rasa was-was lagi.

Dan mungkin semasa menunggu masuknya waktu solat,  yang tengah travel jauh-jauh tentu mengejar masa, jadi boleh bersolek ( ala kadar…jangan melampau-lampau pula ) dengan bedak dan lipstick Nurraysa sebelum dibawa sembahyang atas sebab produk Nurraysa ada jaminan daripada pihak pengeluar sendiri bahawa bahan yang digunakan halal serta sah dibawa bersolat.

P/s : Hukum bersolek selepas mengambil wudhuk ni, dibolehkan menurut satu temu bual dengan Ustaz Hazlin Bollywood dalam satu segmen sinar pagi Sepahtu di radio Sinar FM.

Fuhh, panjang berjela pulak entri ni.

Ok bagi yang berminat untuk mendapatkan produk Nurraysa Beauty ni, korang boleh klik sini. Dan kalau korang nak dapatkannya dari akak sendiri pun boleh hehe.  Nak sabun kolagen ke atau nak loose powder ke…. Apa-apa la,just pm tepi. Jangan jaga tepi kain orang sudah.#Rupa-rupanyajualNurraysajugahihihi


Just hantar Whatsapp atau SMS ke 019-5519115 untuk pertanyaan
Previous
Next Post »