Cara Jadi Ahli Forever Living

Dengan Bismillah ..,

Time mula-mula nak jadi ahli biz Forever living ni, akak google-google jugak ' cara jadi ahli Forever Living dengan uncle sorang ni * Uncle Google lah, siapa lagi ekk ..



Sebabnya masa tu tak tau nak refer pada siapa. Bukannya ada kekawan atau sedara pun yang join biz ni.

Tapi tak banyak jumpa pun explanation how to join Forever  atau cara nak jadi ahli Forever nih.


So bila dah sah jadi ahli ni, rasa perlu jugak untuk share dengan anda yang mungkin ada minat nak join. Sharing is caring kan :-D

So, kita go through saja ye.

Terdapat 3 cara untuk join atau  mendaftar sebagai ahli. First, register under kawan-kawan atau sedara mara yang dah jadi ahli VIP. Kalau mereka tu sekadar ahli biasa, memang tidak boleh.

Kedua, layari blog-blog ahli VIP , master Forever dan lain-lain pangkat besar dalam Forever dan isilah form keahlian jika ada.

Ketiga, gi terus ke laman rasmi Forever Malaysia dan daftarkan diri di situ. Untuk online registration ni, ada beberapa step yang perlu diikuti sehinggalah complete semuanya.

Bagi memudahkan korang, akak bagi panduan sikit kat bawah ni ya.

Layari dan klik di http://forever.net.my

Bila dah keluar page macam kat bawah ni, klik tab 'Join'  kat sebelah atas kanan seperti yang ada  dalam circle kuning tu ye

Then akan keluar form macam ni ..

Ada 4 step atau langkah. So korang kena isi ikut flow ya. Step 1, step 2 and so on ... tak boleh skip merata-rata sebab ia takkan menjadi.

Dah sampai step 4- Sponsor Information ( Maklumat Penaja ), anda akan diberi 3 pilihan. Cer tengok screenshot bawah ni.

Ok, nampak tak ada 3 option / pilihan cara mendapatkan maklumat penaja . 

Jika anda memang tidak mengetahui sesiapa pun untuk dijadikan penaja, anda boleh klik option 2 seperti yang akak dah bulatkan tu. Sistem FLP akan mencarikan penaja sesuai untuk anda dengan merujuk pada alamat yang anda isi di step 2 ( Contact Information).

Apabila dah muncul senarai pengedar, pilih satu yang berkenan di hati dengan menekan button select seperti dalam gambar di atas.

Ok, bila dah selesai bahagian tu, ada beberapa proses lagi seperti membuat pembayaran keahlian dan sebagainya. Tapi stepnya dah tak banyak dah.

Ok, rasanya senang jer kan ...

Tapi ... jika anda rasa ini pun masih sukar dan mengelirukan, anda boleh minta akak daftarkan. Nak tak ?? :-D

Ok lah, itu saja sharing untuk hari ni. Moga bermanfaat , especially kepada anda yang mungkin dah lama nak join tapi still tak tau bagaimana atau cara jadi ahli Forever Living.
Newest
Previous
Next Post »